Olika Hästar

Tänkte lägga ut lite bilder och skriva lite om olika hästar som betytt mycket för mig genom åren, altså de som jag inte har kontakt med längre.


Boris
Boris är hästen jag lärde mig rida på, han är altså den som har lärt mig det mesta jag kan faktiskt. Han var såklart ridskolans häst och jag red honom väldigt länge innan jag började rida andra av ridskolans hästar också. Han är den första hästen jag ramlade av också, men han fick Casper i rumpan när vi red så jag skyller honom inte för det haha, snygg avramling måste jag nog endå säga att det var! För ett bra tag sedan så såldes han, hans ägare ska veta att hon/han är väldigt lyckligt lottad att hå fått en sån fin ponny som Boris!



Casper
Casper är en riktigt het häst som jag i början var livrädd för att få när vi skulle byta hästar, jag var helt enkelt rädd för honom för att han var så himmla stark och snabb och jag inte visste vad jag skulle göra när det kände som om han kastade sig frammåt. Inte förren då han blev tillsalu insåg jag vilken underbar häst han är, han är hur mysig som heldst om man är lugn med honom i spiltan och om man är mjuk i handen när man rider går han jättefint. Dock trivdes han inte på ridskolan vilket var väldigt synd eftersom han var en så otroligt fin ponny han med.

För er som inte vet har han ringen om halsen istället för en grimma eftersom han kunde få av sig grimman när man lämnade honom i spiltan.



Hop-Hop      R.I.P
Hon måste ha varit den snällaste hästen jag mött någonsin, hon var helt underbar helt enkelt. Jag har aldrig ridit henne men älskade henne lika mycket endå eftersom hon var så himmla fin coh lugn och älskade när man höll på med henne. Dock var hon tvungen att avlivas men nu står hennes spralliga föl (som inte är så liten) Salsa i ridskolan på prov.



Oliver
Oliver är nog endå den häst som jag satt högst upp på min favorit-häst lista tror jag. Jag red honom åt några utav pappas kompisar då och då och om de inte bott så långt bort skulle jag varit där varenda dag det kan jag lova. Han var ett underbart Gotlandsruss på 15år när jag började rida honom.Jag red honom 2008-2009. Han har slängt av mig en gång ute på en härlig sommaräng när han blev biten av något,haha fattar inte hur jag kunde ramla av men det gjorde jag. Och många gånger har jag hängt honom över halsen när vi hoppat i paddocken.Men någon gång 2009 så sålde de som ägde honom.Jag lovar,det är det svåraste jag någonsin har blivit tvungen att gå igenom,jag grät dag som natt väldigt länge efter det och numera har jag två bilder av honom och mig i rummet eftersom jag lovade honom att jag aldrig skulle glömma honom :')



Tequila
Tequila blev lånad utav ridskolan för några år sedan, 2008 tror jag det var, och hon blev snabbt min favorithäst och det var då jag var där några dagar i veckan och bara gosade och borstade hästarna och det var hur mysigt som heldst, men jag var ju mest hos Tequila och Boris då, de var mina favoriter. Men sen flyttades hon tillbaka till sin ägares stall och jag blev krossadm,igen. Då ringde mamma och frågade om vi fick åka dit och rida henne, och det fick jag så jag vär därute och red henne ett par gånger innan hon kom tillbaka till ridskolan på lån igen, min ridlärare visste att jag saknat henne jättemycket så jag fick rida henne först av alla och jättemycket, jag blev chockad när det stog "Matilda - Tequila" på listan där vi ser vilken häst vi ska rida,haha :D

Numera står hon hos sin ägare igan (ridskolan fick inte köpa henne,bara låna henne). Och i sommar kanske jag ska på ridläger hos henens ägare, förhoppningsvis så får jag henne då!





.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej jag hoppas du fortfarande aktiv på denna blogg! men hästen du beskriver där Casper jo han är min häst nu.

du berättade ju att han såldes och ja han såldes till mig =D

han är ur mysig och snäll visst är han lite starka och het men vi tränar upp till L:B nivå och ska tävla min första L:B med honom i sommar =)

om du vill hitta mig så kolla bara ppå facebook (sara nilsson) och de är ett vit hästhuvud som profilbild =) och om du inte har de elr hittar mig så mejla mig på [email protected] så får du reda på hur de går för oss =D

2011-06-18 @ 21:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0